{{title}}

{{message}}

عضویت
مجمعی ها

دانیال پرورش فر

زندگی میکند در اصفهان, ایران · متولد 8 خرداد, 1371
کد امنیتی

به روز رسانی وضعیت: #2540

دانیال پرورش فر
به دلیل اهمیتی که پس از دو تا از بحث های اخیر سایت احساس کردم، در مورد جایگاه قوت و ضعف یک خبر و این که آیا اهمیت دارد یک حرف منبع داشته باشد یا نداشته باشد، بخشی از کتاب مفاتیح الجنان مرحوم شیخ عباس قمی را می آورم و همه را دعوت به تأمل میکنم:(مولف بعد از نقل زیارت وارث، آورده:
... پایان زیارت شهدا همان بود که ذکر شد: فیالیتنی کنت معکم فافوز معکم پس این اضافه هایی که بعضی بعد از فافوز معکم ذکرنموده اند:..... تمامی آن ها زیادی و اضافی است. شیخ ما در کتاب لؤلؤ و مرجان فرموده است که این کلمات متضمن چند دروغ واضح است، علاوه بر جسارت ارتکاب بدعت، و جسارت افزودن بر فرموده امام علیه السلام چنان شایع و متعارف شده، که چند هزار مرتبه در شب و روز در عرصه گاه مرقد منوّر ابی عبد الله الحسین علیه السلام و محضر فرشتگان مقرّب و مطاف پیامبران مرسل علیهم السلام به آواز بلند خوانده شود، و احدی به این خوانندگان ایراد نمی گیرد و از گفتن این دروغ و ارتکاب این معصیت نهی نمی کند، و کم کم این کلمات در مجموعه هایی که در زیارات و ادعیه نادانان از عوام جمع می کنند، وگاهی اسمی بر آن می گذارند، راه پیدا کرده و به چا...
دانیال پرورش فر
بخشی دیگر از متن بالا:
به حال خود گذاشتن عوام در امثال این امور جزئی و بدعت های مختصر مثل غسل اویس قرن و آش ابوالدرداء که تابع و مخلص حقیقی معاویه بوده، و روزه صمت که در روز سخن نگویند، و غیر آن ها که احدی در مقام نهی بر نیامده، سبب جسارت و جرت شده است، که در هر ماه و سال پیامبر و امام تازه ای پیدا می شود، و دسته دسته از دین خدا بیرون می روند، انتهی کلامه رفع مقامه.
  • 18 خرداد, 1394
  • ·
  • احسنت!
دانیال پرورش فر
در کل بخش بعد از زیارت وارث کتاب مفاتیح الجنان، بعضی حرف ها را به خوبی در این باب مطرح کرده که پیشنهاد می کنم دوستان مطالعه کنند.
  • 18 خرداد, 1394
  • ·
  • احسنت!
احمدرضا بنایان
5- کسی که درباره خرابه شام و درگذشت دختر چهار ساله امام حسین، گزارشی کوتاه ارائه کرده است عماد الدین حسن بن علی طبری صاحب کتاب «کامل بهایی» می‌باشد که وی نیز نامی از دختر متوفی نبرده است. مأخذ عماد الدین طبری کتاب «الحاویه فی مثالب معاویه»است که نویسنده آن «قاسم بن محمد بن احمد ماموفی» است. ایشان جریان را اینگونه نقل می کنند:
در کتاب «الحاویه فی مثالب معاویه» آمده است که زنان خاندان نبوت در حالت اسیرى، حال مردانى را که در کربلا شهید شده بودند، مخفى مى‏داشتند و به پسران و دختران آنان مى‏گفتند: پدرتان به سفر رفته و برمى‏گردد. پس از آنکه به دستور یزید زنان و کودکان اسیر را در جوار خانه یزید جاى دا...
  • 18 خرداد, 1394
  • ·
  • احسنت!
احمدرضا بنایان
به نظرم اطلاعات بالا میتونه مفید باشد
  • 18 خرداد, 1394
  • ·
  • احسنت!